Algemene Voorwaarden Beauty Salon Vos
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Beauty Salon Vos en een cliënt waarop Beauty Salon Vos deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Diensten
Beauty Salon Vos zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
3. Afspraken
Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch, via het contact formulier, de online agenda of WhatsApp worden gemaakt. De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk – uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak – aan Beauty Salon Vos door te geven. De afmelding kan telefonisch of via WhatsApp geschieden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Beauty Salon Vos tot 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen. Bij verhindering van de afspraak door Beauty Salon Vos, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan cliënt te zijn doorgegeven, doch uiterlijk 24 uur van te voren. Bij verhindering door overmacht behoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene van de Wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Tarieven en betaling
Beauty Salon Vos vermeldt alle tarieven van behandelingen op de website. De gemelde tarieven zijn vrijgesteld van BTW. Beauty Salon Vos maakt gebruik van de kleine ondernemersregeling (KOR). De cliënt dient direct na afloop van de behandeling en eventuele af te nemen producten het verschuldigde bedrag via een betaalverzoek, pin of contant te voldoen.
5. Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet tijdens het eerste consult alle gegevens die relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening aan Beauty Salon Vos. De persoonlijke gegevens worden door Beauty Salon Vos geregistreerd in het online systeem van Treatwell. Beauty Salon Vos behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Beauty Salon Vos zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.
6. Geheimhouding
Beauty Salon Vos is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt verteld tijdens een behandeling. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak, Beauty Salon Vos verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
Beauty Salon Vos kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Beauty Salon Vos is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door cliënt zijn meegenomen naar de praktijk.
8. Beschadiging en diefstal
De cliënt is aansprakelijk voor toegebrachte schade aan het meubilair, instrumenten en en/of materialen van Beauty Salon Vos. Diefstal wordt door Beauty Salon Vos altijd gemeld bij de politie.
9. Garantie
Beauty Salon Vos geeft één week (7 dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
• de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd
• de cliënt de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd
• de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzing heeft gebruikt
• de cliënt andere producten dan de door de schoonheidsspecialist geadviseerde heeft gebruikt
10. Klachten
Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan Beauty Salon Vos. Beauty Salon Vos dient de cliënt binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Beauty Salon Vos de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Beauty Salon Vos en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de cliënt het geschil voorleggen aan de geschillencommissie, waarbij Beauty Salon Vos via ANBOS is aangesloten.
11. Gedrag
De cliënt dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Beauty Salon Vos het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen.
12. Recht
Op elke overeenkomst tussen Beauty Salon Vos en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie of wel de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.